Chcete cpát peníze googlu za něco, co by mělo být z principu zdarma, když jste už teď produktem jejich služeb?
Pokud Ano, kupte si 100GB tarif a neřešte, zavřete tento článek a běžte si užívat vašeho volného času s rodinou.
Pokud se vám nechce z principu cpát peníze googlu, protože už si myslíte, že má miliard dost, tak čtěte dál.
Rozhodně si nastavte zobrazení 100 emailů na stránku, ať se vám pracuje efektivněji.
- Klikněte si na záložku sociální sítě a smažte si všech např. 17 000 zpráv. Zprávy se přesunou do koše, tam to budete muset pak smazat hromadně 2 kliky.
- Až dojdete do koše, kliknete si označit úplně všechny zprávy 17 000 a dáte skutečně smazat.
V mém případě to pak vypadalo takto:
3. Smažte všechny newslettery a nejlépe ty, kterých vidíte v seznamu emailů nejvíce. To udělá cca 3 až 4000 zpráv za posledních 10 let. Vpravo nahoře si klikněte na nejstarší a od nejstarších začněte.
4. Opakujte bod č. 2
Pak zjistíte, že jste promazali jen cca 2 GB zpráv z 15 GB a ptáte se sami sebe, co tam zabírá nejvíce dat.
Já to chci ještě rychleji!
tak jo.
Notifikace z kalendáře zabíraly 700 MB
Promažte si všechny zprávy z adresy: calendar-notification@google.com
Mě to ušetřilo něco přes 700 MB za 12 let? Notifikace z kalendáře jsou přesně ty emaily s připomínkami s úkoly před lety, které fakt nepotřebujete.
Smazání několika tisíc emailů v koši Gmailu pár kliky
Všiml jsem si, že ty chytřejší firmy mají tendenci vám posílat subscriptiony z vícero emailových adres, takže když máte pocit, že jste si z ING konečně všechno promazali, tak když procházíte znovu tu hromadu balastu nabídek, tak si všímáte, že tam zase je nějaký zpravodaj, newsletter, nabídky apod… Totéž pak platí pro uživatele sítí linkedin, kde máte sice newsletter linkedinu promazaný, ale ve finále pak narazíte na LinkedIN Job Alerts a tady vám dám radu. Hledejte úryvek textu, který se opakuje v zápatí těchto emailech a dávejte hledat úryvek emailů, který se zpravidla nachází v závěru těchto emailů a vyhledá vám to několik tisíc emailů, které můžete jedním máchnutím smazat.
Taky si občas všimnete, že v některých emailech se píše OS: nějaký text. Vložte jen OS: do předmětu rozšířeného hledání a smažete dalších několik stovek emailů jedním tahem.
Jejda… systém zjistil problém (#2008). – Nový pokus se uskuteční za xy s…
A občas když dáte refresh, ukáže vám google toto:
Ban mi trval cca asi 5 minut. Error code: 2. Než jsem se přihlásil na jinou lokalitu, tak už to šlo OK, takže nevím, jestli se to vyřešilo tím, že jsem se přihlásil z jiné IP adresy, nebo tím, že uběhlo 5 minut.
Poučení do budoucna
Kdykoliv vám dá google najevo, že po vás chce, ať si promažete obsah schránky, nebo ať mu zaplatíte a potom po spoustě mazání začne stávkovat, s decentním náznakem, že na něj fakt nemusíte dělat DoS útok vašimi požadavky na smazání několika desítek tisíc emailů, tak se z toho poučte následujícím způsobem.
Udělejte si druhou schránku kdekoliv (na vašem vlastním hostingu, nebo někde na seznamu či jinde) a nastavte si automatické přeposílání všech zpráv z vašeho gmailu tam, kde máte úložiště emailové schránky zdarma, ať máte redundantně ošetřeno, že když se cokoliv stane, tak o vaše zprávy nepřijdete.
Oficiální cesta mazání dat od googlu
Na tomto odkaze. Díky němu jsem umazal cca dalších 1.3 GB emailů s největšími přílohami. Celkově jsem to dostal o nějaké 4GB dolů. Jsem za tuto zkušenost celkově vděčný, protože jsem si uvědomil, kolik zbytečných dat si my lidé mezi sebou posíláme, kolik těchto dat žere elektřinu, prostor na discích, zatěžuje infrastrukturu jen proto, že odeslání emailu je pro koncového uživatele zdarma a to se tu vůbec nebavím o spamech.
Poučení všem, kteří uvažují, jaký e-mail u koho si založí
Už nikdy ne Gmail. Jakmile vás mají, už není úniku.
Evoluce a proč jsem to dělal
Důvod proč jsem to však dělal, bylo kromě odporu platit googlu za něco, co mají ostatní zdarma, i touha prozkoumat, co mi ve schránce bere nejvíce místa, kdo mě nejvíce spamoval a uvědomění, jak se změnil za posledních 10 let emailový marketing, sociální sítě a celkové používání emailů. Zejména mě překvapilo, jak se změnilo posílání emailů od dob, kdy nebyly rozšířeny sociální sítě na posílání prokrastinačních vtipných obrázků a dalších blbostí. Současně se domnívám, že emailový marketing je strašně špatné používání emailů a že by se z hlediska evoluce emailů a emailového marketingu, mělo někde s emailem posílat informace, po které by uvedený email velcí poskytovatelé automaticky mazali. Opravdu vám nebudou chybět reklamní emaily s nabídkou před 3 lety na produkty, které se již dnes nepoužívají.
Totéž všechny notifikace z kalendářů. Opravdu potřebuji v emailu držet notifikační email o schůzce, která byla před 6 lety v 17 hodin odpoledne?
A v neposlední řadě notifikace ze sociálních sítí. To už je z principu naprostá blbost, když máme dnes všichni mobilní telefon, kam nám chodí notifikace ze všech možných služeb. Vidíte? Takhle moc se změnil svět za posledních 10 let. Tenkrát nám chodily na všechno notifikace do emailů, dnes nám chodí notifikace rovnou do aplikací v našich mobilních telefonech. Předpokládám, že v příštích 30 letech nám budou notifikace chodit rovnou do hlavy. Jediné, co mě bude fakt vadit je, pokud mi budou notifikace narušovat kvalitu spánku, když mi budou chodit přímo do neurálního rozhraní v mozku v hlubokém spánku. Ale co vy víte? Třeba v té době už nebudeme potřebovat spát.
Závěr
Když jsem začal, z 15 GB jsem používal 13,14 GB prostoru a email už mi posílal zprávy typu:
„Využíváte 87 % svého úložiště. Úložný prostor potřebujete k nahrávání souborů, ukládání fotek a přijímání i posílání e-mailů.“
Nyní je to 9,05 GB, takže 4,09 GB šlo dolů. Jestli jsem tohle shromažďoval bez jakékoliv údržby cca 12 let, tak si myslím, že tento večer mě zbavil starostí na dalších 7 let minimálně. Kdybych fakt chtěl strašně moc ušetřit prostoru, tak uvolním z fleku dalších 3,46GB z google drivu přesunutím kamkoliv jinam. Ale vždycky je fajn si nechat zaflákané místo na google drive pro případ, že by bylo nutné okamžitě něco uvolnit. 😉