So. Pro 21st, 2024

Přátelé, dnes jsem shlédl video, kvůli kterému píšu tento článek.

 

Na tomto videu Vám vysvětlím pojem VIRTUALIZACE a virtualizační technologie. Ten 1 hudební nástroj je fyzické železo – fyzický server, běžící v serverovně. Všichni muzikanti, hrající na tento „hardware“ jsou virtuální stroje/virtualní servery, které se velmi inteligentně dělí o systémové zdroje (operační paměť, diskové úložiště i procesorový čas a přístup na síť), které jim fyzické železo (tedy fyzický server) nabízí. Dohromady šetří náklady majitele za nákup dalších hudebních nástrojů, protože dokáží efektivně využít právě 1 hudební nástroj. Jinými slovy, za rozumné peníze díky virtualizaci získáváte mnohem více muziky, protože dokážete provozovat více tónů (síťových služeb) na 1 fyzickém stroji a nepotřebujete kvůli tomu více strojů, protože to všechno zvládá ten jeden. Kdyby však chtěli všichni 4 využívat ten 1 hudební nástroj úplně na plný výkon, nemohlo by to fungovat. Zde se právě vychází z toho, že každý virtuální stroj (hudebník) nikdy nevyužije nástroj na plno a brnká si jen to svoje, čímž si bere pro svůj provoz jen zlomek výkonu.

Abych Vám vysvětlil, jak funguje Fault-tolerance, tak si představte stejnou sestavu, ale vše 2x. Už vám nehrají 4 muzikanti na 1 nástroj, ale 8 muzikantů na 2 stejné nástroje a když kterákoliv z těchto sestav muzikantů vypadne, zachrání to ta druhá sestava a uživatel si ničeho nevšimne, protože hrají to stejné. (nejhorší co se může stát je, že někde během výpadku uslyšíme nějak falešně zahraný tón, nebo na chvíli horší odezvu zvuku). (při výpadku hudebního nástroje nepřichází o rozehranou hru, ani o žádná data, jen to prostě na chvíli zahapruje)

A jak funguje High-availability? Vedle je nachystán stejný hudební nástroj. V případě, když se jim porouchá hudební nástroj, tak se zkrátka přemístí všichni 4 k druhému nástroji a nejpozději za minutu začnou to stejné hrát celé znovu. (virtuální stroje se rebootnou od znovu na druhém hudebním nástroji / fyzickém serveru). Přichází však o rozehranou hru (o to co bylo v operační paměti).

 

 

 

Avatar

By mirra

Hardwaru a počítačům se věnuji již od roku 2003. Za tu dobu jsem poskládal stovky počítačů, opravil tisíce počítačů a vyřešil nespočetně problémů, vad a chyb, se kterými se setkávali uživatelé. Od roku 2005 se zabývám servery, zejména těmi herními, v roce 2007 jsem se začal věnovat Valve Source SDK level designu, který šel od roku 2009 k ledu kvůli studiu Informatiky na univerzitě. Podílel jsem se chvíli i na provozu síťové laboratoře MENDELU, dnes spravuji v jedné osobě cca 100 serverů/diskových polí na univerzitě, řeším IT v malých a středních firmách tak, aby firmy ušetřily nemalé částky při zlepšení kvality a soustředím se na snižování nákladů na IT od licencí až po hardware, software, provádím konsolidace a audity platnosti licencí, které firmám šetří rovněž nemalé peníze. Z velkých firem jsem měl příležitost s dalšími kolegy řešit správu 8000 serverů po celé západní Evropě s vysokou mírou automatizace a poznávání nejrůznějších evropských pracovních mentalit. Dále jsem řešil hybridní cloud ve velké firmě, orientované na trhy střední a východní Evropy. Posledních několik let se věnuji Devops pro velké zákazníky v Azure cloudu, spravuji kubernetes (AKS), Gitlab.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *