So. Pro 21st, 2024

Musím uznat, že i řešení tohoto problému překvapilo i mě samotného, protože za posledních 15 let řešení problémů s PC jsem na podobný nenápadný, ovšem fatální problém ještě asi nenarazil.

U jednoho počítače konkrétně s těmito parametry:

AMD Phenom 9950 Black edition
4×1 GB RAM DDR2 800Mhz
Gigabyte MA-790x-UD3P
Geforce GTX 460 1GB

jsem narazil na problém ve Windows 8.1, kde uživatel parametricky splňoval vše proto, aby battlefield 3 zvládal na 60 FPS při středních detailech a na 30 až 45 FPS ve vysokých detailech. Ve skutečnosti však uživatel měl 25 až 30FPS dokonce bez ohledu na to, jak nízké nebo vysoké detaily nastavoval. A obvykle čím horší detaily, tím FPS padaly více! (v rozlišení 800×600 měl uživatel 13 až 18 FPS a př i rozlišení 1280×1024 měl uživatel 25 – 30 FPS).  Grafická karta se téměř v GPU-Z měření nenamáhala a bylo ještě zvláštnější, že při horších detailech a horším rozlišení dokonce ještě více padaly FPS.
podezření padalo na 500W zdroj, pevné disky, operační paměti i grafickou kartu a dokonce i na integrovanou zvukovou kartu, která běhala v režimu 96 Khz.

Nic z toho se nakonec nepodařilo potvrdit. Když však uživatel vyzkoušel Battlefield 3 singleplayer (bez nutnosti připojení na síť), zjistil, že má stabilně 50 až 60 FPS i na ultra detaily. To je docela zvláštní náhoda, nemyslíte?

Po přidání 1Gbps síťové karty zn. broadcom do pci-expres slotu se problém vyřešil. I při online hraní stabilně 50 až 60 FPS, naprosto bez problémů.

Pokud jste tedy přesvědčení, že máte s Vaší PC sestavou mít mnohem větší počet FPS nebo máte zvládat hru či 3D aplikaci na více FPS, zkontrolujte připojení k síti, ovladače síťové karty a případně přidejte normální síťovou kartu do PCI slotu nebo PCI-express slotu.

Avatar

By mirra

Hardwaru a počítačům se věnuji již od roku 2003. Za tu dobu jsem poskládal stovky počítačů, opravil tisíce počítačů a vyřešil nespočetně problémů, vad a chyb, se kterými se setkávali uživatelé. Od roku 2005 se zabývám servery, zejména těmi herními, v roce 2007 jsem se začal věnovat Valve Source SDK level designu, který šel od roku 2009 k ledu kvůli studiu Informatiky na univerzitě. Podílel jsem se chvíli i na provozu síťové laboratoře MENDELU, dnes spravuji v jedné osobě cca 100 serverů/diskových polí na univerzitě, řeším IT v malých a středních firmách tak, aby firmy ušetřily nemalé částky při zlepšení kvality a soustředím se na snižování nákladů na IT od licencí až po hardware, software, provádím konsolidace a audity platnosti licencí, které firmám šetří rovněž nemalé peníze. Z velkých firem jsem měl příležitost s dalšími kolegy řešit správu 8000 serverů po celé západní Evropě s vysokou mírou automatizace a poznávání nejrůznějších evropských pracovních mentalit. Dále jsem řešil hybridní cloud ve velké firmě, orientované na trhy střední a východní Evropy. Posledních několik let se věnuji Devops pro velké zákazníky v Azure cloudu, spravuji kubernetes (AKS), Gitlab.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *