Já nevím, jestli je to mnou, nebo tím, že je úterý, nebo že když občas vytáhnu paty z baráku a má ctěná noha vstoupí do dveří nějakého krámu za účelem vyzkoušení nějaké nové služby v mém okolí, tak to způsobí jadernou katastrofu, ale je to o důvod víc, proč bych se tu měl svěřit s mou strašně špatnou zkušeností s Balíkovnou.
Na úvod ještě prozradím, že jsem asi fakt naivní hlupák, když jsem si myslel, že Balíkovna, která souvisí s Českou Poštou, bude kvalitní služba.
Poučení: Vše co souvisí s českou poštou, NIKDY nebude kvalitní, na to vemte jed. Omlouvám se všem pobočkám, které kvalitní jsou, možná jsem v jeden den fakt jen narazil na 2 po sobě rozbité pobočky.
TLDR;
Nepoužívejte Balíkovnu, protože v tom horším případě nepošlete nic, v tom lepším spálíte fakt hodně benzínu a vystřídáte 3 pobočky Balíkovny na to, abyste poslali jeden 12 kilový balík.
Občas, když dělám např. letní úklid, nebo se mi nashromáždí větší množství hardwaru, který nepotřebuji, ale současně vím, že recyklovat je to škoda, tak to prostě pošlu na Old Computers 2000 – 2012 CZ & SK skupinu, kterou jsem si na FB založil, ve které jedou kšefty s hardwarem všeho druhu a je to vlastně úplně super místo na rozprodej staršího hardwaru ať už mezi sběratele, nebo mezi opraváře hardwaru, PC, notebookáře, síťaře atd…
Výsledek je, že místo toho, abyste pálili vaše ctěné kalorie odnesením starého šrotu do nejvzdálenějšího kontejneru na elektroodpad ve vašem okolí, tak prostě necháte přijet zásilkovou službu až k vám, která to vyzvedne, známý ze skupiny si to zaplatí nějakou tu stokorunu a vy máte ten hřejivý, dobrý pocit z toho, že jste dali život starému hardwaru, který ještě někdo využije na náhradní díly apod…
No a když mi jeden takový známý dnes řekl, že ať to pošlu přes Balíkovnu, tak jsem to nepovažoval na začátku, jako ten nejdebilnější nápad týdne, takže jsem si našel pobočky Balíkoven, na webu jsem si vyplnil podání balíku, vše zaplatil, vytiskl, pak balík přendal z rozměru 52x38x38 do 42x42x40, protože Balíkovna bere jen 50x50x50…přebalil, nalepil štítek a hurá, 12 kilový balík může statečně odejít k novému majiteli.
Chyba
Dojdu na nejbližší pobočku, hned vedle místního Erotic City se nachází taková pěkná večerka, ve které mi po odnesení 12 kilového balíku, spocený až na zádech, oznámí, že systém Sazky se rozbil a že jim to nekomunikuje a že si pošta odvezla všechny balíky. NEPŘIJÍMAJÍ.
Ok, tak já vám to tady nechám. „Ne, my to nesmíme přijmout“, opáčil pán za přepážkou.
Tak jsem protočil panenkama s výrazem „fuck my life“ a volám kamarádovi, jestli by pro mě nezajel, protože tahat se s 12 kilovým balíkem, když máte sami 50 kilo i s postelí, to je fakt skvělá zábava.
*ruský přízvuk* Nó, my ale máme plno
Jedeme do druhé nejbližší pobočky, takže další stokoruna v prdeli za benzín, ale tak nevadí, to se může stát. Nevytahuju balík z auta, jdu se prvně zeptat, jestli přijímají balíky a jestli se to nerozbil systém i jim.
Rusky však neumím, všichni na pobočce mluvili rusky/ukrajinsky (nepoznám rozdíl), takže paní s ruským přízvukem mě odbyla, že nepřijímají balíky, že mají plno.
No, ale tady v aplikaci se nepíše, že byste měli plno, nebo nepřijímali. Nó, my se omlouváme, prostě přijímáme jen určité množství a víc nepřijímáme.
Prodejna nejrůznějších koláčků, potravin a všeho možného…Kdybych tam ten balík podal, tak si tam snad samou radostí i něco koupím. Loučím se, tahám z kapsy mobil se 14% baterií a hledám další pobočku.
Já to nedělám, ale syn to umí
Když jsem vystupoval z auta potřetí, tak už jsem si říkal, že se rovnou zeptám, jestli jim funguje systém, jestli opravdu přijímají balíky, anebo jestli nemají náhodou taky plno.
Zbožňuju Vietnamskou komunitu, kterou tímto zdravím. Jste naprostí zachránci, moc si vás vážím, jste naprosto úžasní a děkuji vám za to, že vy, nebo vaši rodičové, provozují večerky po celé republice. Konečně narazím na pobočku, která to přijímá. Paní vytočila videohovor na syna, synátor už mluvil perfektní češtinou a domluvili jsme se, že kdyby něco nebylo ok, tak že mi zavolá. <3 Doteď mě mrzí, že jsem si samou radostí tam nekoupil tu nejdražší věc, na které mají nejvyšší marži, protože přesně to bych s dobrým pocitem udělal. Musím, ne? Vždyť přijali balík! …Jo počkat, to by měla být samozřejmost i na těch 2 předchozích pobočkách. Ok nevermind.
A poslali to?
No, ještě to nedoručili, tak doufám, že to po cestě neztratí. Nebo že příjemci nedojde místo hranatého balíku, balík kulatý, který někdo pustil ze schodů.
Co bych udělal na Balíkovně jinak
- Možnost přihlášení obsluhy přes mobilní telefon a skenování místo čárových kódů, tak QR kódů, anebo možnost naťukat kód přes jejich mobilní telefon, kde by se přes to mohli přihlásit. Kdyby tedy vypadl interní systém na pobočce balíkovny, stále by to zaměstnanci dokázali naťukat přes mobil.
- Neexistuje „nepřijmeme balík“, ale ok, nechte to tady, domluvíme se s českou poštou, ať to buď odveze jinam, nebo ať s tím nemáte starosti a nemusíte to tahat další kilometry ručně do jiné balíkovny.
- Některé pobočky Balíkovny opravdu nemají otevřeno 0:00 – 23:59, to by chtělo opravit.
- Když balíkovna z nějakého důvodu nepřijímá Balíky, v aplikaci se to nedozvíte a řekne vám to obsluha. Chtělo by, aby každá pobočka, mohla svobodně kdykoliv v reálném čase měnit informace o svém stavu nezávisle na České Poště. Prostě jsi Balíkovna, máš svůj profil per pobočka a můžeš si tam upravovat jakékoliv informace chceš. Dokonce všichni zaměstnanci pobočky by měli přístup k editování informací o stavu pobočky.
- …Nepoužívat Balíkovnu, nepoužívat Českou poštu, protože je riziko, že něco nebude fungovat a nepoužíváním těchto služeb, pomáháte snížit zátěž České Pošty, která možná začne fungovat lépe, až toho budou mít méně na práci. Posledních pár let jsem používal zásilkovnu a tam tolik kixů nebylo. Jinak používám uspornybalik.cz, připlatím si za to (vlastně je to levnější, než standardní Česká pošta a pošlu přes to až 20 kg), ale to je komerce, tam to prostě musí borec vyzvednout a fakt vám bude volat. Neexistuje nic jako „nemohli jsme vás zastihnout, přestože jste byli celý den doma, vyzvedněte si to na pobočce XYZ“.
Nejsem jediný se špatnou zkušeností
Ve skupině na Old computers, kde jsem toto sdílel, přišla od jednoho z diskutujících zajímavá reakce, kterou tu sdílím:
„Sranda je i na straně příjemce. Člověk si vybere balíkovnu, kterou má nejblíž a má vhodnou otvírací dobu. Přijde SMS: „Z technických důvodů nelze doručit. Balík bude k vyzvednutí na pobočce pošty. “ Na pobočce, které se člověk chtěl vyhnout. Dva balíky a oba skončili tam.“
A vyzvedávání taky není žádná sláva
…přesměrováno na poštu, kde mají do 16:00…To pak bolí na dvou místech současně. Nejenže to nevyzvednete tam, kde to pro vás bylo relativně blízko, ale ještě k tomu to máte na vzdálenějším místě, kde mají navíc jen do 16:00.
zdroj: https://giphy.com/clips/hamlet-nooo-miserable-noooooo-pQnpc1wl9SNB37ZtoN
tížnost na Balíkovnu
Dobrý den tato zásilka NR0092492873Y měla být doručena na výdejní místo Bazalka Bistro Milady Horákové 549 Třebeš 500 59 Hradec Králové, tak proč to doručujete po Praze, když to správně má jít do Hradec Králové na jméno Jan Bezvoda. Požaduji po Vás okamžité vysvětlení. Jsem naštvaný příjemce. Balíkovno jsem kontaktoval s tímto problémem, ale ani se nenamájí odpovědět.
21.8.2024 Zásilka vypravena z třídícího centra. 22200 třídící centrum Praha
To znamená že ji někdo z Prahy poslal, ne že je tam doručována… Ty budeš dobrý ucho.
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=NR0092492873Y+
„Nepoužívejte Balíkovnu, je fakt špatná!“
Ta kritika je fakt hezká. Ale co tedy používat? Například Zásilkovovna mi ztratila balíček. Měl přijít do Z-boxu, ale ten byl po otevření prázdný. Na reklamace nereaguje, nekomunikuje. To raději přetrpím nějaký ten problém s Balíkovnou, než riskovat, že o zásilku přijdu úplně (a pokud budete na internetu hledat, tak nejsem jediný, kdo má podobné zkušenosti). Prostě žijeme v době, kdy si každý s běžnými lidmi vytírá zadek. Jakkoliv jsou na balíkovně občas problémy, tak jinde to není lepší. A že mají ruský přízvuk? No, dnes spíše ukrajinský. A pro většinu přepravních služeb pracují nejen zaměstnanci z dovozu, ale i vězňové. Je to prostě levnější a jde o zisk, nikoliv o kvalitu služeb.
Naprostá katastrofa, víc jak polovina balíku doručena jinam, většinou nejaký obchod který zavírá v 17:00 nebo dokonce balíková přepážka pošty. A to je přesně důvod proč zto neodesílám Českou poštou. Zlata Zasilkovna.
Tihle si hrají na Zásilkovnu ale nemají vlastní boxy a tak čekají zda zbude místo v boxech Alzy , zasilkovny nebo PPL. Ale provozuje to Česká pošta takže kdo by se divil že i služby Balíkovny nestojí za nic.